Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 299 kr inklusive moms.
 

Priser

Moms ingår i priset med 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Klarna Faktura 
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Paypal (avgift 0 kr)

Du betalar med ditt VISA eller MasterCard på en helt säker krypterad sida. Vi ser när betalningen gått igenom och kan då omgående skicka dina varor. Vi eventuell retur återbetalar vi beloppet till det kort du betalt med. Inga kortuppgifter lagras. Du som har Paypalkonto kan också använda det direkt.

 

- Förskottsbetalning (avgift 0 kr)

Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgiro. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via mejl hur du går tillväga. Vi ser inte din betalning förrän tidigast dagen efter så räkna med någon extra dag innan du får ditt paket.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som spårbart paket med DHL till närmaste DHL-ombud.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Fraktkostnad

Ebbes Butik erbjuder fri frakt inom Sverige, det innebär att för alla paket som skickas från oss så står vi för fraktkostnaden. Vid retur eller byte betalar beställaren/kunden returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätter vi utlägg för returfrakt.

 

Reklamation

Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. 

 

Ångerrätt och byte

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vill du byta en vara mot en annan eller mot tillgodokvitto så erbjuder vi 90 dagars bytesrätt. Vid byte eller retur måste varan vara oanvänd i originalskick och i förekommande fall i originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt för varor inom erbjudandet "köp 3 - betala för 2" så betalar du det pris som varan har utan erbjudande om du behåller 1 eller 2 varor.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så måste vi debitera dig 225 kr för vårt arbete och för våra kostnader.

 

Nyhetsbrev

Vi registrerar dig för vårt nyhetsbrevsutskick. I alla nyhetsbrev finns en länk så att du enkelt kan avanmäla dig för fortsatta utskick. Vi skickar ut max 10 nyhetsbrev per år.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Drift & produktion:  Wikinggruppen